رنگی شبیهِ نور

فرهنگ به معنای هوایی‌ست که ما تنفس می‌کنیم...

رنگی شبیهِ نور

فرهنگ به معنای هوایی‌ست که ما تنفس می‌کنیم...

ما جامعه‌ای می‌خواهیم که رنگ‌ش شبیهِ نور باشد...
*****
نمونه‌ی کاملِ دنیای انسانی در دورانِ ظهورِ حضرتِ بقیه‌الله ارواحنا فداه اتفاق خواهد افتاد و از آن‌جا –من به شما عرض بکنم- دنیا شروع خواهد شد. ما امروز در زمینه‌های مقدّماتیِ عالمِ انسانی داریم حرکت می‌کنیم. ما مثلِ کسانی هستیم که در پیچ و خم‌های کوه‌ها و تپه‌ها و راه‌های دشوار داریم حرکت می‌کنیم تا به بزرگ‌راه برسیم. وقتی به بزرگ‌راه رسیدیم، تازه هنگامِ حرکت به سمتِ اهدافِ والاست.(1389/9/10)

نویسندگان

به شوقِ وجودِ امامِ صادق

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷ ق.ظ

امام صادق علیه السلام توانسته بود به کمکِ تلاشِ وسیعِ پدرانش-یعنی امام سجاد و امام باقر، مخصوصاً اواخرِ زندگیِ امام باقر- و سپس خودش به کمکِ این تلاش توانسته بود یک عدّه مؤمن و مسلمانِ مکتبی، اصیل، انقلابی، فداکار، آماده برای خطرپذیری در سراسرِ عالم اسلام درست کند.

و این‌ها آدم‌های عادی نبودند؛ آدم‌های عادی نبودند نه این‌که از طبقاتِ ممتاز بودند نه، همین کاسب و تاجر و غلام و از این چیزها، امّا از لحاظِ پایگاهِ معنوی به هیچ وجه این‌ها به آدم‌های عادی شبیه نبودند. کسانی بودند که زندگی‌شان در هدف‌شان و در مکتب‌شان خلاصه می‌شد و همه جا هم بودند. عجیب این است که یارانِ امام صادق همه جا بودند، نه خیال کنید فقط در مدینه، نه؛ در کوفه بیش‌تر از مدینه بودند، در خودِ شام حتی کسانی بودند.

این‌ها آن شبکه‌ی عظیمِ تشکیلاتیِ امام صادق است. حزبِ علوی، حزبِ تشیع اینی که گفتم آن شبکه‌ی تشکیلاتی همان تشیع است یعنی این. و این از فصل‌های شناخته نشده‌ی زندگیِ امام صادق است؛ این از چیزهایی است که بنده روی‌ش تأکید و اصرار دارم، یک شبکه‌ی تشکیلاتیِ عظیم، یک حزبِ کامل به وسیله‌ی امام صادق اداره می‌شد در سراسرِ عالم، این نقطه‌ی قوّت بود.

1359/6/14

کتابِ انسانِ دویست و پنجاه ساله - بیاناتِ مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام - فصل دوازدهم

 

 

*منصور دوانیقی شخصی را فرستاد پیشِ فرمان‌دارِ خود حسن‌بن‌زید، که فرمان‌داریِ مکّه و مدینه را به عهده داشت، به او پیغام داد که خانه‌ی جعفربن‌محمد را آتش بزند. خانه‌ی امام را آتش زدند، آتش بر در خانه و اطاق‌ها رسید.

حضرتِ صادق علیه السلام پای بر رویِ آتش گذاشت و از روی آتش می‌رفت و می‌گفت: "من فرزندِ رگ‌هایِ تپنده‌ی زمین هستم، من فرزندِ ابراهیم خلیل‌الله هستم".

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۳۱
  • ۳۴۲ نمایش
  • ضُحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی